Totalt antall sidevisninger

torsdag 28. juni 2012

Pizzabunn - Villa Paradiso

Etter at jeg fikk Diagnosen i 2008, har jeg savnet en god "hjemmelaget" pizza. En som er lett og lage, og gir deg følelsen av at du spiser noe som smaker godt. Dette har jeg endelig funnet- i form av Villa Paradiso sitt pizzamel!
På posen står det hvordan du skal tilberede den- og det er super enkelt!

Min erfaring er at når du har trykket ut deigen i langpannen, stikker jeg små huller i den for å så sette den i ovnen i 10 min tid, FØR jeg tar på fyllet. Dette er for at bunnen skal bli sprø og god. Og ikke føles så "deigete". Resultatet blir absolutt best da!
Jeg har også prøvd å ikke for steke den, det synes hverken jeg eller samboer som ikke har Cøliaki, ble noe godt. 

Positive egenskaper  
+ Smaker godt
+ ganske  lett å jobbe med, men jeg bruker hansker. For mye mel å kna den ut med- jo tørrere blir den.
+ egner seg yppelig til frysing. Jeg fryser ned i porsjoner når det blir noe igjen.
+ Melblandingen holder til en stor langpanne!


Negative egenskaper
- hvis den står for lenge i ovnen, er det  vanskelig å skjære pizzaen!
- Tar lang tid før den blir "gylden". Kommer kanskje ann på Ovnen?
- Litt vanskelig å få tak i meldblandingen her nede i Fredrikstad, men jeg fant den på Ica på akerbrygge.
- Prisen er litt stiv, 50 kr pakken.



Men alt i alt, en meget god og lettvindt pizzablanding :)

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Håper på svar, for jeg har kjøpt det melet nå.
    Men det står jo ikke på pakningen hvordan man gjør det? ikke på min i allefall. Det står bare ingredienser. Ikke hvor lenge man har den i ovnen, eller hvor mange grader?
    Husker du cirka hvor lenge du har hatt den inne?

    Og blandet du det våte først, så det tørre?

    Takker for svar.

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Jeg beklager virkelig sent svar!
    På Posen min har det stått hvor lenge den skal stå inne, og hvor mange grader.. Så det husker eg ikke.. Står det hva du skal tilsette sammen med posen da? Jeg blandet bare alt sammen i bollen med en gang! Men jeg forstekte bunnen litt før jeg la på fyllet, sånn ca 10 min. Min står som regel inne like lenge som en vanlig hjemmelaget Pizzabun :)

    SvarSlett