Totalt antall sidevisninger

onsdag 26. september 2012

Pannekake mix av Bokhvete - Orgran

Jeg fant denne mixen i hylla på butikken, og tenkte at den burde jeg prøve. Den er uten Melk, gluten,gjær,sukker, egg & Soya. 

I motsetning til pannekake mixen til Finax, er ikke denne mixen egnet til å røre ut for hånd. Jeg måtte tilslutt ty til Kenwooden- da gikk det veldig fint :) Røra ble smidig og fin. Du ser også forskjell på farge og konsistens på denne røra, kontra Finax sin. Denne her så mer "grov" ut, og den lukta absolutt IKKE søtt.
Det står bra forklart bak på pakken hvordan man skal "lage" røra. 


Siden den ikke er tilsatt sukker, valgte jeg å tilsette 4 ss Sukrin for å få litt søtsmak. OG jeg var spent på hvordan den skulle oppføre seg i panna. 

Dette er ikke en mix man lager " vanlige-store" pannekaker, men amerikanske pannekaker. Dette fant jeg fort ut etter at første pannekaka så helt forferdelig ut- stiv og ekkel ble den også. 
Når jeg lagde de i Lappe størrelser ble det fort mye bedre, og de ble mye saftigere. Men de må ikke stekes for lenge, da får de kjeks konsistens. Og det, var absolutt ikke godt. 

Etter litt prøving og feiling med steking- fikk jeg det endelig til! Og de så litt ut som Amerikanske Pancakes :) Nå var jeg spent på smaken! 

Når jeg smakte første gang- rynka jeg litt på nesa. For de smakte jo ikke søtt, sånn som vanlige pannekaker. De smakte litt "grovt" men på en god måte. Så jeg tok på litt Blåbærsyltetøy og det var jammen meg godt! Så dette kommer jeg til å lage fler ganger. 





Det blir masse røre av denne mixen, jeg lagde 3 pakkekaker som jeg spiste, og 3 som jeg kastet- og enda var det røre igjen. Så jeg vil si at den er drøy, og at det er mer enn nok til 2. For man blir faktisk mett av disse, i motsetning til Finax sine, som man blir bråmett av, og fort sulten igjen av. 





Kcal innholdet er ganske så "beskjedent" mtp at man faktisk blir mett!  Det er 334 Kcal pr 100g. Jeg klarte meg med 130 g pannekaker, og ble mett. Så jeg kom godt i "underskudd" med Kcal tildelt når det kom til middag : ) 

Så dette anbefaler jeg ! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar