Totalt antall sidevisninger

mandag 17. september 2012

Hvordan få opp treningsmotivasjonen?

DET vil jeg tro det er mange som sliter med. Er du støttemedlem på ditt lokale treningssenter? Ser du ingen fremgang,er dørstokk mila for lang,  eller er du rett og slett bare "lei"?


Jeg kjenner meg igjen i alle disse utsagnene. og har leeenge slitt med motivasjon, og særlig den berømte dørstokk mila! Den har lett for å bli SUPER lang. 
Tenkte jeg kunne dele noen av mine "tips"- hvordan jeg fikk opp treningsmotivasjonen min



  • Finn noen å trene sammen med. Da drar dere hverandre, og kan oppmuntre hverandre.Man avlyser heller sjelden trening om man trener med venner. 
  • Unn deg selv nye treningsklær underveis- hjelper på å føle seg litt "fresh" på trening. 
  • Jeg gikk til innkjøp av pulsklokke- dette hjalp veldig! 
  • Sett deg mål som er oppnåelige. Ikke start med å trene 5 dager i uka. Realistiske mål. 
  • Dager jeg er "lei" av treningsstudio, tar jeg med meg pulsklokka og iPoden ut i skogen. Frisk luft og natur gjør mye med kropp og sinn. 
  • Jeg prøver å trene etter jobb/skole. Aldri hjemme først- da er det lett å sette seg ned i sofaen og aldri komme seg opp igjen. 
  • Vekta mi var også en mega motivasjonsfaktor for å begynne å trene regelmessig. 
Hva motiverer deg..? 





1 kommentar:

  1. Mi fantastiske pulsklokke og når resultata kjem blir eg så mykje meir motivert. Nå har eg hatt ein roleg treningsveke! Berre ein fotballtrenng og to gåturar. Så fra mandag av er det fullt køyr igjen :)

    SvarSlett