Totalt antall sidevisninger

søndag 17. mars 2013

Glutenfritt spisested - Norefjellhytta

For et par helger tilbake var jeg og ett vennepar på hyttetur til Norefjell. En kjent utfordring når man er på stur, og i skibakker generelt er at man kun får tak i fastfood. Og er man heldige får man en hamburger uten brød. Eller en salat.

Denne gangen tok vi å bestilte bord på sjarmerende Norefjellhytta som ligger midt i bakkene på Norefjell.  Her var det en sjarmerende og koselig atmosfære, og det var mat for en hver gane :)
Jeg tok kontakt med betjeningen og spurte om de hadde noe glutenfritt. Og det sa de at de absolutt hadde. Denne dagen hadde de 3 forskjellige supper- alle hjemmelagede. Og disse var helt glutenfrie. Det var en suppebuffeet, så jeg kunne spise så mye jeg ville, for litt over hundrelappen :o) Og det liker man!

Servitøren forsikret seg hele 2 ganger med kokken om at denne maten var trygg for meg å spise. Og da føler man seg virkelig tatt godt vare på- og ikke minst trygg.

De 3 typer supper jeg kunne velge mellom var en skogsoppsuppe, elgkjøttsuppe og en gulerot og potetsuppe. Jeg måtte selvfølgelig smake på alle 3 ;) Disse var rike på smak, og du ble mett av dem, ikke minst :)



Dette spisestedet kan varmt anbefales videre :) Og du bør absolutt ta turen om du er på Norefjell. De er åpne også utenom skisessongen!

1 kommentar: