Totalt antall sidevisninger

søndag 17. mars 2013

Mørk Sjokoladekake uten sukker

For en tid tilbake kom jeg over en oppskrift på en kake jeg bare måtte prøve! Bildet i bladet solgte jeg bare selv. Så jeg gjorde den om til å bli glutenfri :o)

Sjokoladekake med Lime & Kokos 

150 g smeltet smør
100 g mørk sjokolade uten sukker 
3 egg 
2 dl sukrin 
3 dl mel ( brukte toro lys kakemix) 
2 dl revet kokos 
1 ts bakepulver 
1 lime 

1. Smelt smøret og tilsett grovhakket sjokolade slik at sjokoladen smelter 
2. visp eggedosis av sukrin og egg. 
3. vend inn det tørre ( forsiktig) i eggedosisen.
4. press ut saften av 1 lime- og bland i røra. 
5. Når dette er blandet, tilsett smør&sjokoladeblandingen. 
6. Hell røren over i en brødform( jeg brukte teflonform) 

Den stekes midt i ovenen på 175 grader. I ca 40 minutter. Min sto litt lengre, og det skulle den nok ikke gjort. For de ble veldig hard, og smuldrete inni. 

Når den har avkjølt seg litt, lagde jeg melisglasur med sukrinmelis, og raspet lime skall som "pynt" :) 

Denne smakte veldig godt, selv uten sukker :o) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar