Totalt antall sidevisninger

fredag 27. juli 2012

Sunwing Spa & Resort Fanabe- Tenerife


Jeg er halvveis i oppholdet mitt på dette hotellet- og jeg er storfornøyd! Hotellet i seg selv er kjempe fint, rommene er romslige , og balkongene er supre :) Vi er 2 stk på tur, en med og en ute Cøliaki :) 
Litt av grunnen til at vi valgte denne plassen, var at jeg hadde hørt mye fint om hotellet mtp Cøliaki! Og dette var første turen utenlands etter diagnosen. Så etter mye research falt valget på Tenerife :) 

Har skrevet et innlegg om flyselskapet vi fløy med lengre ned. Så nå tenke jeg at jeg skulle skrive litt om tilbudet på hotellet. Vi har bestilt Sunwing INCLUSIVE, dvs frokost hver dag og minus lunsj& Middag 2 dager i uka :) men det er absolutt ikke noe problem. På hotellet har de en Resturant som heter La Tasca- den er midt i blinken for oss! Maten er utrolig god, og det er super service :) 


De har egen frityrgryte for Chips, dette spiste jeg samme kvelden som vi kom. Da Viste jeg frem oversettelsen min, og den hyggelige servitøren kom med egen gluten&Laktosefri meny til meg :) det var også merket på hovedmenyen at jeg kunne spørre servitøren om andre retter som var gl.frie :) Kunnskapen blant menneskene på dette hotellet er utrolig gode! de tar fryktelig godt vare på deg som allergiker! 



Jeg har også smakt denne Cæsar Salaten som de laget glutenfri til meg, og jeg fikk til og med glutenfrie hvitløksbaguetter som smakte HIMMELSK godt! Veldig fornøyd med servicen på La Tasca :) Der spiser vi når vi ikke har tilbudet om mat igjennom Inclusiven vår :) 



Dette er bilde av en halv glutenfri baguett som jeg fikk til Frokost :) Når du viser oversettelsen i buffeten viser servitøren deg rundt og forteller hva du kan, og ikke kan spise. Servitøren jeg fikk, sa også at jeg ikke fikk lov til å spise smør, hun ville heller at jeg kom til henne så jeg fikk rent smør fra kjøkkenet :) Flott, ikke sant? 
De har også en kurv plassert i baren med små glass i, der har de gl.fri Corn Flakes og muffinser :) Dere ser en av muffinsene på brettet mitt. Jeg tok med meg en, så jeg kunne ha med meg på stranda :) Den var veldig god :) 

 Se så store baguettene er! Jeg som er vandt til at alt er lite, fikk helt bakoversveis når jeg så strl! Hun jeg reiser sammen med smakte på denne, og siden den var fersk smakte hun ikke stor forskjell sa hun :) 



Oversettelsen gjelder også til middagsbuffet! De er like behjelpelige under alle måltider og de tar virkelig godt vare på deg :) 
Dette er fra Tex Mex aften :) mmmmmmm. Godt var det! 




Av andre ting man kan få glutenfritt er det Club Sandwitch og til og med Lasagne! Denne har jeg enda ikke fått smakt, men får jeg gjort det, skal jeg legge ut både bilde og hvordan jeg synes den smakte :o) 

Jeg fikk kontakt med en super hyggelig dame fra Norge - som også har Cøliaki! Hun tipset med om masse jeg burde prøve. Og jeg kan vel si, at dette er et sted jeg kommer til å reise tilbake til! :o) Masse hyggelige mennesker og god kunnskap! 

MEN- det er dårlig utvalg i mini markedet på hotellet, og inteteksisterende glutenfrie matvarer i enkelte matbutikker. Jeg har enda ikke funnet noe tilbud utenom hotellet! 

Men alt i alt anbefales dette på det sterkeste! :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar