Totalt antall sidevisninger

mandag 21. januar 2013

Slik trener jeg :)

Tenkte jeg kunne slenge inn et innlegg om hvordan jeg trener, og hvor ofte :)
Jeg har aldri vært noe super flink til å trene, og hver gang er jeg flink de 2 første mnd, så dabber det helt av. Noen som kjenner seg igjen? Jeg bestemte meg for, at denne gangen skulle det ikke bli slik!
- Jeg gikk da til innkjøp av en pulsklokke fra Polar. Noe som har bidratt til mer motivasjon og kontroll på treningen. Sammen med verktøyene vektklubb gir, er det mye enklere med kontroll i hverdagen :)

Siden jeg studerer fulltid og jobber mye turnus, prøver jeg å få til 3 økter i uka. Dvs Ca annenhver dag. Dette gjør jeg fordi at kroppen skal klare å restituere seg skikkelig etter hver økt. Jeg har også funnet ut at om jeg gjør det slik, orker jeg gi mer når jeg først er på trening :)

En annen ting som er viktig, er variasjon slik at du ikke bli treningslei. Men samtidig er det viktig å ikke henge seg opp i å ta flest mulig øvelser pr treningsøkt. Hold deg til noen som fungerer og øk heller på vekter, sett & repetisjoner :)
Jeg har som regel 1 økt i uka der jeg bruker 30 minutter på mølle, hvor jeg løper intervaller. Siden jeg er operert i knærne og egentlig ikke får lov til å løpe er dette best for meg. Cardio er en fin måte å forbrenne Kalorier på. Og det er kjempe gøy når du ser fremgang. Etter dette pleier jeg å trene bein. Beinpress, knebøy, utfall og balanse på BOSU ball. Da skifter jeg på å stå på ett bein. Dette gjør jeg 3 ganger pr. bein. Dette er for å styrke musklene rundt knærne mine. Etterfulgt av dette trapper jeg ned 15 min på ergometersykkel, etterfulgt av tøying av bakside og fremside av legger/lår.

Dag 2 pleier jeg å sykle på ergometersykkel alt fra 35-45 minutter for avveksling på løpingen. Denne dagen trener jeg som oftest kjernemuskulatur i form av Slynge og planke på yogaball. Slitsomt men godt. Etterfulgt av dette trener jeg rygg i form av Rygghev med vekter & Nedtrekk. Legger også inn overkroppsrotasjon med vekter.

Dag 3 bruker jeg som oftest Mølle/Crosstrainer som oppvarming rundt 20-30 minutter. Etter dette er det Armer og bryst som står i fokus for meg. Jeg bruker oftest frivekter når jeg trener disse musklene. Biceps og triceps curl, "benkpress" med frivekter, Nedtrekk med maskin(aner ikke hva den heter) Push-ups, og enda en maskin som trener triceps.

Etter hver økt tøyer jeg ALLTID ut muskelgruppene jeg har trent. Disse øvelsene er satt sammen av PT & Fysioterapeut siden jeg sliter med nakke og rygg :)

Hvordan trener dere? :) Synes dere dette var interessant ? :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar